Sköna söndag

Jodå, det blev en skön morgonpromenad idag med. Med sällskap av Veronica denna gången :) Lite kallare idag men nu känner jag mig riktigt pigg och för en gångs skull är JAG vaken FÖRE Johan.

Jag och Veronica pratade om horoskop. Visst, jag brukar läsa horoskop ibland i tidningar men inget jag egentligen tror på. Men hittade häromdagen lite på nätet. Jag är ju tvilling och detta är mina goda respektive mindre goda egenskaper (enligt www.overnaturligt.se).

 

"Goda egenskaper:

Tvillingen är glad,livlig och nyfiken som person. Du är lättsam att ha att göra med, och är omtyckt av många genom ditt pigga och trevliga sätt.

Tvillingen är rättvis, snäll och ärlig och blundar inte för att säga ifrån om du tycker att någon i din närhet farit illa. Du är självständig och bra på att entusiasmera andra till sådant du gärna vill dela med dig av.

Mindre goda egenskaper:

Tvillingen kan utåt sett ibland verka lite känslokall, otrygg och flyktig. Du kommer alltid ständigt med nya idéer och infall, och ibland kan det upplevas som jobbigt.

I diskussioner blir det alltför ofta du som kommer med sista ordet. Du manövrerar lätt ut dina diskussionsobjekt genom ditt sätt att vara, och ibland finns risken att du sårat någon i onödan.

Tvillingen har också tendenser till beslutsångest. Du skjuter gärna upp saker, mitt i din glädje och nyfikenhet på allt det nya som ständigt kommer i din väg."

Vissa grejer stämmer skrämmande bra in på mig. Som det där med beslutsångest. Jag är den mest veliga person jag vet och kan ägna timmar åt minsta lilla fråga jag måste ta ett beslut om. Ofta försöker jag komma över min beslutsångest och det går ibland men är alltid lika svårt. Men nu när jag har fått det svart på vitt så är det väl bara att inse att jag är sådan som person.  Egentligen stämmer mycket in på mig. Scary! Nu ska jag väcka Johan och säga att frukosten är klar :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Emsi

Men du har ju mig som som hjälpmedel vid beslutsfattandet! Visst? =)

2009-04-20 @ 15:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0