Min weekend i Stockholm

I torsdags åkte jag till Emsi i Sthlm. Det finns inget bättre än att vara tillsammans med sin tvilling. Emma och jag pratade om det nu när jag var uppe. Det känns som att umgås med sig själv fast det är ändå en annan person där. Lite svårt att förklara men tänk att ha en bästis och syster i samma person. 

På kvällen när jag kom upp hade vi myskväll hemma med pasta, vin och två avsnitt av The City på datorn. 

Emsi♥ framför vår "datormiddag"

Senare tog vi en sväng ner till Imperiet där vi kompis Diana är hovmästare. Skålade i lite champagne och kickade igång vår shoppinghelg :)

 

På fredagen hade vi bara en sak i sikte - shopping shopping och åter shopping. Emma agerade personal shopper och jag tror på allvar att du hade kunnat göra karriär inom det yrket Emma! Med små lappar och kartor och likt en knarkhund sniffade hon upp alla de bästa butikerna och kastade in mig i provhytt efter provhytt. In och ut ur butiker hela förmiddagen tills vi tog en lunch på ett ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter men gott var det. Vidare ut på stan och fler butiker. Nu kommer jag knappt ihåg vad vi gjorde på eftermiddagen. Allt är bara ett töcken. Kläder, skor, provhytter, storlekar.... Men kul hade vi och shoppat fick jag. På kvällen.... hrm..... vad gjorde vi på kvällen? Just det! Gjorde hamburgare och kollade på TV tror jag. Ganska trötta efter en heldag på stan däckade vi nog ganska tidigt. Allt för att orka med hela lördagen också.

Ut på stan vid 11 och shoppade vidare. Åt mysig sushilunch på ett ställe som jag inte heller kommer ihåg vad det hette. Spanade in en hel del kändisar också. Kanske inte så roliga men ändå. Såg bl a Niklas Strömstedt med tjej (TV4a hallåan Jenny), Karl Dyall, en av tjejerna i Alcazar, Sanna Bråding och Claes Malmberg. På kvällen gick vi till Koh Pangang där vi väntade i 2h på att få ett bord. Värt all väntan och vilken upplevelse det var. Som att vara i Thailand (har i och för sig inte varit där men men). Vi käkade god mat och drack god öl.

Emsi på Koh Pangang

Diana mötte upp oss på. Arg? Nä, bara lite koko!

Diana

Och så jag då....


och maten

Det var jättefint inrett med träd, grönt och små ljusslingor. Kändes som att sitta utomhus fast inomhus. När man skulle gå till toaletten gick man över en liten bro över vatten där det simmade fiskar. Vid 01 drog vi vidare till Imperiet där vi drack lite drinkar och träffade lite kul folk. Vet inte vad klockan var när vi kom hem men det tog inte många minuter innan både Emma och jag slocknade. 

På söndagen hade Emma bokat in oss på spinning och core så vid halv elva gick vi till gymmet och svettades. Skönt! 

Emma och jag utanför Sats på söndag förmiddag

Vid halv åtta på kvällen tog jag bussen mot Bromma Flygplats. Med två fullproppade väskor och trötta fötter ;) Det var en helt underbar helg hos Emma och jag saknar dig sååååå mycket!!! Aj löv jo♥

Tack Johan för min fina present. Aj löv jo 2♥





Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gullunge. Så fint du har skrivit om din resa och så gulliga ni är mina söta små flickor. Fina bilder. Jag längtar efter er båda. pok mamma

2009-03-20 @ 22:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0