Inbrott!

I helgen hade vi städdag i huset. En äldre dam som bor i huset hade dagen innan varit ute på promenad med sin hund då det hade kommit fram två killar/män av utländsk härkomst och hälsat på hunden och pratat med henne. De var lite konstiga och tydligen väldigt närgånga. När hon gick hemåt en stund senare mötte hon samma män vid huset och samtidigt upptäckte hon att hon var av med sina nycklar. De två männen lyckades på ngt sätt lura med henne en bit bort från huset. Sen vet jag inte mer vad som hände mer än att lägenheten stod olåst när hon kom hem och att någon hade varit inne där och stökat om och brutit upp ett vapenskåp. Jag vet inte om de hade fått med sig något mer än hennes nycklar. Läste i Sydsvenskan idag att det har hänt runt om i Malmö, samma sak: 2 män, frågar lite saker och vips så är nycklarna borta och sen har personerna haft inbrott hemma. Läskigt! 

Nycklarna som damen blev av med går till alla de gemensamma utrymmena som tvättstuga, vind och källare. Tänk om de kommer tillbaka, eller tänk om de smyger runt här i huset?

Min farfar lever inte längre men han bodde nere vid Ribersborg. Han hade dagligen besök av hemtjänsten och en dag ringde de på dörren och sa att de hade blivit av med nycklarna till farfar. Han blev först lite misstänksam men efter ett tag öppnade han dörren och in kommer en konstig typ med hatt (!). Farfar förstod direkt att något inte stod rätt till men innan han visste ordet av gick mannen igen och hade fått med sig lite pengar. Jag kommer inte ihåg exakt hur det gick till. Jag blir så arg och förbannad. Kan man inte lära sig att skilja på mitt och ditt? Ska det vara så svårt? Och att sen gå på äldre? Så fegt!








Kommentarer
Postat av: Kusin Karin

Hemskt, hörde om de 2 männen också. Jävla svin!



Här iallafall artikeln om morfar:(farfar)..http://sydsvenskan.se/malmo/article167807/85-aring-bestulen-av-quothemtjanstquot.html



P&K från kusinen



p.s.älskar att du börjat skriva så mycket!

2009-05-14 @ 16:03:52
Postat av: Maria

Nej!! vad läskigt...

2009-05-14 @ 17:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0