Min tvillingsyster♥

För snart exakt 28 år sedan föddes jag - och Emma. Jag kom ut 16:55 och tio minuter senare kom Emma - med fötterna först! Typiskt Emma att redan då gå mot strömmen. Fram till årskurs 2 hade vi likadana kläder och fram tills första året på gymnasiet gick vi i samma klass. Vi har alltid stöttat och skyddat varandra. Om någon skulle vara dum mot någon av oss i skolan när man var liten fanns alltid den andra där och skyddade. Visst kan vi bråka (det finns nog många som kan hålla med om det) men vi blir lika snabbt vänner igen och vi är aldrig långsinta mot varandra. Ibland har det gått vilt till och jag har t o m kastat ett glas efter Emma en gång. (I och för sig har du jagat mig med ett renhorn!)

Det var Emma som lärde mig knyta skorna och det var Emma som lärde mig att cykla på två hjul. Det enda som jag tror jag var först med var att sitta själv (lite mesigt om jag får säga det själv) för Emma skulle så klart vara först med att ta de första stegen också. Vi tänker lika och tycker oftast likadant. När vi umgås kan vi nästan läsa varandras tankar och vi har t o m drömt samma dröm, samma natt!

Emma är min allra bästa vän och jag saknar dig varje dag, varje sekund vi inte är på samma plats. Jag känner mig halv utan dig och jag vet att du vet vad jag menar....


Emsi, aj löv jo♥ Vi ses snart!


Kommentarer
Postat av: Emsi

Buhu...skriver ngt sen när jag har hämtat mig... =(

Miss you!!!

Snyft...

2009-05-06 @ 20:15:29
Postat av: mamma

Hej Mise. Vad fint skrivit av dej om din "tvilling-lillasyster", ja det är svårt att tänka sig att det är 28 år sedan ni kom. Två jättefin-fina flickor. Vilken spänning det var eftersom alla trodde att det var en flicka och en pojke, men från den stund ni väl kom ut har vi aldrig funderat över att det inte fanns en liten kille med, flickor, det är fint det. Vi ses snart gulliga ungar. pok mam

2009-05-07 @ 10:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0