Mina fem-i-topp filmer

Listar här mina fem favoritfilmer (utan inbördes ordning):

♥ Flykten från Alcatraz


I denna amerikanska film från slutet på 70-talet skildras en sann historia om tre stycken fångar som lyckas fly från Alcatraz - världens mest rymningssäkra fängelse (yeah right). Otroligt spännande film med Clint Eastwood i huvudrollen.

♥ Pretty woman


En av de första filmerna jag såg på bio. Det kommer nog aldrig att komma en liknande film fastän många försök gjorts. Jag älskar denna film och musiken är bra i den också. Har läst att från början skulle egentligen "Vivian" (Julia Roberts) hamna på gatan igen och att många tjejer försökte finna lyckan på samma sätt som i filmen - att prostituera sig i väntan på riddaren på den vita hästen.

♥ The Holiday



En film som jag kan se om och om igen, som jag blir glad av och som ger mig en riktigt feelgood känsla är The Holiday. The Holiday är min absoluta favoritfilm!

♥ Dirty Dancing


Jag kan alla replikerna (har kunnat i alla fall) och musiken i denna film är helt underbar!

♥ Sex and the city The movie


Har bara sett den en gång och väntar på rätt tillfälle att se den en gång till. Kanske när Emsi kommer nästa vecka? En rolig och fantastisk film. En riktig chick flick!



Ha ha! Snygg blandning på mina favorifilmer. Känns nästan som finn ett fel?! Eller en ska bort! De fyra tjejfilmerna är verkligen mina absoluta favoriter och jag är barnsligt förtjust i tjejfilmer. Mamma Mia fick inte plats annars är den en stor favorit den med. Den femte med Clintan skulle nog kunna bytas ut mot ngn annan spännande film typ "Kodnamn Nina" eller "The Bourne Identity". 

En favorit filmregissör är Pedro Almodóvar. De av hans filmer jag sett är underbara! Men det känns som att det får blir ett annat inlägg då det inte är riktigt samma genre på hans filmer och de ovan. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0